Jadran, Tempus

Jutranji svit, sonce posije v sobo; zgodaj je..Poležavam, dremam..poslušam gruljenje golobov..Vstanem, pospravim, vrnem ključ, plačam, rezerviram za čez 10 dni..Jutranja kava, loza, pivo in kos picete v podhodu..

Opazujem vplutje trajekta iz Visa, istop potnikov, izkrcavanje vozil....Približuje se čas; prične se vkrcavanje vozil..Mogočen vhod v garažo na premcu trajekta, pod dvignjeni premcem..oske stopnice iz garaže v potniški del..Odložim prtljago v salon; zasedem kotno klop ob mizici z dvema stoloma..Izplutje, zberemo se ob ograji na zgornji palubi..Odvez, zaprtje garažnih vrat..spusti se klun..Penjene umazane morske vode ob boku trajekta, ki se odmika od pomola..ritenska vožnja do sredine luke, obračanje..Na krmi opazujem razor spenjene morske vode, plapojočo zastavo s šahovnico..Silhueta Splita postaja vse manjša; vse bol meglena. Kaj ni slogan Jadrolinije, da se dopust prične na trajektu; naj bo, čas je, da se spoznam z njihovo gostinsko ponudbo..Drago, nič posebnega..

Splitska vrata; ozek zelo prometen preliv med otoki..Trajekt nadaljuje vožnjo naravnost naprej. Z daljnogledom opazujem levo Paklene otoke. divji severozapadni del otoka Hvara; Pelagrin..svetilnik, divje čeri..V daljavi se izrisuje iz meglic silhueta otoka Visa..Zdrsnemo v Viški zaliv..obračanje trajekta, pristajamo s krmo..

Ura je 12, vroča poletna sparina..Prihod trajekta je na otokih dogodek..Domačini, turisti..avtomobili, ki čakajo vkrcavanje..Hotelski kombi, Relaksov kombi; odločim se za klimatiziran avtobus javnega otoškega prevoza..Adijo Viški palmov gozdič; napis na zgradbi 'tujega nočemo, svojega ne damo' Vožnja mimo nekdaj mogočne kasarne obalne artilerije Stončice skozi vinograde na prelaz. Končno Komiža in njen zaliv; strma serpentinasta cesta..Izstopim na končni postaji pred spominskim domom in pošto..Par korakov, ozek prehod, že sem na koncu rive, korza..

Kafič, Bane..lokalček v stari kamniti hiši..dve stopnici navzdol in že sem v hladnem poltemnem lokalčku..prva dopustniška pijača v Komiži..Od nekje se pojavi lastnica; o Robi se vratia..Itak me poznajo, glej tu je 'stari' ...Robi, a co ces popit, kuca casti?..Lepo oska, prazna uličica do hotela, taman, nobenega drena na recepciji..Ključ, se razpakiram..morje vabi..Velika peščena mestna plaža Gusarica; vreščavo..grem skozi urejen drevored tamarisov mimo cerkvice 'Gospe svete' , preskakujem, plezam čez skale..najdem miren plac, kjer se lahko nag kopam in sončim..

Prvi obrok večerja; solatni bife, strežena večerja. Itak šef strežbe Vinko Robija pozna..lepa miza na terasi za samo dva..Večer v Komiži, nič se ne spreminja, kot, da si vedno tu...kot, da se je tu čas ustavil..Jutro vstanem zgodaj, hitra hoja in nato tek za ribjo tovarno Neptun na plažo Kamenice..Plažica ima kontejner, bife, ponoči se lokal prelevi v nočni mladinski klub. Jutro, lastniki sredi čistilne akcije..Stečem pod nasadom tamarisov na stezico proti plaži Nova pošta, samo do rta zaliva; se slečem, skok v mirno jutranje morje..

Jutranja Komiža, trgovina, pekarna, tržnica, pošta bifejčki vse se odpre ob 5h..Ribiči prodajajo nočni ulov direktno iz čolnov; starejši meščani uživajo v srebanju jutranje kave..Jutranji meni; kava, loza v Banetu, ponovitev v hotelskem aperitiv baru..bogat samopostrežni zajtrk..

Kam le..odročna divja plaža Nova pošta..Kamenice so še prazne, pospravljene..Pot pod mogočno previsno steno lave..preskakujem skale, brodim po plitvem morju. Divje ostre skale, apnenec in vulkanski strdki..Tu sem pri podirajočem se pomolu..Zasajeni tamarisi ob robu plaže so že bolj košati; plaže še ni obsijalo jutranje sonce..V soncu se kopa samo kakih 200m oddaljena skalna čer..Ponovim jutranje nudo kopanje..

Sonce; pod previsno steno iz lave opazim dva obiskovalca..Daljnogled; pa saj to ni res Vika in Anča..Tu sta, polegli sta na svojo stalno mesto pod košatim tamarisom; prisrčno snidenje..Glej tu je že kelnarček Hamdija..Neprijetno pojasnjevanje zakaj sem sam; pogrešajo Mojco in Matjaža..

Tudi letos je Hamdija kelnarček na vrtu restavracije na rivi; dela od 18 ure, pa do konca..Sedimo Vika, Anča in jes zvečer na vrtu restavracije..Vika, sok s smetano..Anča lepo porcijo sladoleda; igram se kockami leda v kozarcu štokcole..Vika z očmi požira Hamdijo, občuduje njegovo spretnost in strovnost postrežbe..Anči se kljub mali mareli v kozarcu, pospešeno topi sladoled..Dovolj, grem v disko mladinskega kljuba na plažo Kamenica..

Jutro na plaži Nova pošta...Odločim se za plavanje na čer, pridruži se mi Hamdija..Plavava, kelnarček je plavalec bolj za kratke proge; krepko utrujen je priplaval do skale..Težak dostop, edino z morske strani..Povspnem se na skalno poličko in pomagam Hamdiji iz vode; utrujen se je naslonil na skalo..Glej, nikoli se ga nisem razgledal tam, no saj veste kje..Tip ima precej velik obtesan tamagači..Ni mu ušel moj pogled..Nasmehnil se je; ti je všeč..Ja lep je..Veš Robi, z Izetom sva Bsx..sošolca cimra v 'študentu'..Tudi tu sva skupaj v sobi. Veš Robi; Izet je bolj sramežljiv, zadržan; a prečudovit moški ljubinec, z lepim dolgim, bolj tankim kurcem...Podrkal si je kurac, pokrčil nogo..potegnil mojo glavo v svoje mednožje. Lep slan kurac je izginil v mojih pohotnih ustih...Ha, ha zdaj vsaj vem zakaj ga Vika požira z očmi..Povspela sva se na vrh skale..Ostre robove je nekdo nekoč poskušal poravnati s kladivom in dletom; ne preveč uspešno..Odplavava nazaj na obalo.erotično slovo z otipom v morju..pogled, ...Itak to ostane med nama..Zavalil se je na svojo brisačo ob Viki..

In prišel je dan; Anče ni bilo na kopanje..Počutila se je slabo, bila je precej opečena. Vika in Hamdija sta se sprostila; nežne igrice so prešle v strastne..Ha Robi, počutil sem se nelagodno..da jima sredi belega dne pod tamarisom držim svečo..Itak ne gre..naj se v miru 'žgeta'...

Odločil sem se za raziskovanje obale..Plezam čez skale na teško dostopno FKK plažo Tempuš..Lepa prodnata plaža s starimi tamarisi pod mogočno skalo.. Grem naprej čez plažo ob morju pod divjimi vulkanskimi skalami..Brodim po morju, preskakujem skale...lepa majhna prodna plažica, primerna za družino s čolnom; žav polna nesnage in plastike..

Počasi se vračam nazaj..A vidim dobro v bleščanju morske vode..fata morgana; nekdo mi prihaja nasproti..Hudooo tipček je čokoladno rjave barve, kratki skodrani lasje; skratka 'niger'.Se srečava, pozdraviva in nadaljujeva vsak svojo pot..Zastane mi korak..moram pogledati nazaj. Glej tudi on je pogledal nazaj. Ni šel naprej po morju mimo skale; zavil je v skalno poč..

Stojim, srce mi divje utripa; se obrnem in mu sledim v skalno poč..Temno, brodim po morju, skoraj nič se ne vidi..Glej tipček je tu, naslonjen na skalo; naprej se po poči ne da..Temno vulkansko skalovje, črn tipček...Obstanem slabo vidim, nasmehnil se je in mi pomignil, da pridem bliže. Fak, šok; tipček, kako..midva se, pa že poznava iz Splita...Požrl sem slino, imam suha usta..

Roke preidejo v nežen objem, nežnosti, njegova temna glava, trdi žimasti skodrani lasje, njegove polne ustnice..mesnata jezička; divji strasten zaliz..Divji, drk, nežen faf, pa spet zaliz..drkava drug drugemu; skoraj hkrati nama pride..Greva ven iz poči, se umivava, strastno zaliževa, se vsedeva na skalo..Glej niger ni niger je mulat. Njegov oče je pravi črnec, mama domačinka Splitčanka..On je sad ljubezni afriškega študenta pomorstva..Študira jezike, zdaj poleti je pa animator in turistčni vodič pri Dalmacija turistu..Zadolžen je za goste tu v Komiži in v Visu..Jutri vodi skupino na izlet v Modro špiljo in na kopanje v uvalo Mezoporat na Biševu..Zmeniva se, da ne moreva skupaj nazaj na FKK plažo Tempuš. Šel bo naprej, jas čez čas za njim..Zmeniva se, da se zvečer dobiva v moji sobi..Pozna te enoposteljne votline, je v sobi nadstroje niže pod mojo..Pustim naj odklenjeno, bo zagotovo prišel..Objem, zaliz, debele ustnice, mesnat temno rdeč jezik..megli se mi od strasti..

Ko sem se vrnil na plažo Vike in Hamdija ni bilo več, samo domorodec iz popravljalnice čolnov..Kratek, prisrčen pogovor; skupaj sva zapustila plažo..Hladno pivo v bifejčku na Kamenici..